VINDBAARHEID
STARTS AT €150
Je hebt de term SEO waarschijnlijk al vaak voorbij horen komen maar vraagt je af waar te beginnen… Je kunt nog zo’n mooie website hebben maar als je geen bezoek op je website krijgt is dat natuurlijk hartstikke zonde. Wij helpen je graag met een passend plan en de juiste handvatten om het in de toekomst zelf goed in te richten.
THE PROCESS
01
ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE
Ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd. Dit is een term die, wanneer je een website of webshop gaat beginnen, zeker tegen gaat komen. Door optimalisatie van je website zal deze beter gevonden worden in zoekmachines. SEO wordt toegepast om websites hoger te laten ranken binnen de niet betaalde zoekresultaten van zoekmachines zoals bijvoorbeeld in Google.
02
WEBSITE OPTIMALISATIE
Om meer bezoekers naar je website te genereren is een website optimalisatie van groot belang. Bij het optimaliseren van de website gaan we ervoor zorgen dat deze zoekmachine vriendelijker wordt. Dat doen we aan de hand van ons stappenplan wat onder andere bestaat uit: een SEO scan, een statistieken & website analyse en een link check.
03
ZOEKWOORDEN ANALYSE
Een zoekwoorden analyse is van groot belang wanneer je wilt dat jouw website beter gevonden zal worden in zoekmachines. Met de juiste keywords kun je de juiste doelgroep bereiken en verwelkomen op jouw website.
FAQS
Search Engine Optimization(SEO) betekend het verbeteren van je website voor zoekmachines zodat deze de website beter op waarde kunnen schatten. Deze verbeteringen kun je onder andere aanbrengen door de content te verbeteren, technische optimalisatie en offsite linkbuilding.
Met Google AdWords zoekwoordenplanner kun je jouw zoektermen vastleggen en checken hoe hoog het zoekvolume op bepaalde keywords is. Wanneer je niet de kennis hebt van deze keywordtool is het verstandig hier hulp voor in te schakelen. Bij The Content Boutique helpen we jou daar graag bij.
Het is niet zo dat je SEO nodig hebt om je website te laten functioneren maar als je een goed bezochte website wilt hebben dan heb je SEO wel nodig. Ongeveer 70% van de internetgebruikers maakt gebruik van een zoekmachine. Je kunt je dus wel voorstellen wat je misloopt als je hier geen aandacht aan besteedt.
Dit is één van de meest gestelde vragen en ook wel de moeilijkste vraag om te beantwoorden. Het heeft namelijk met een aantal factoren te maken waaronder hoeveel concurrentie er is op een bepaald zoekwoord. Een zoekwoord met weinig concurrentie kan binnen enkele maanden goed scoren. Wanneer de concurrentie hoog is kan het wel drie keer zolang duren. Daarom is het verstandig om op meerdere zoekwoorden te focussen.
Organisch zoekverkeer zijn bezoekers die op een natuurlijke manier, door middel van een zoekmachine, op jouw website komen. Dit betekend dat zij niet op jouw pagina zijn gekomen door op een betaalde link te klikken. De betaalde links kun je herkennen aan de positie helemaal bovenaan aan de pagina en er staat adv. of advertentie voor de link.
Een goede SEO tekst moet voldoen aan de volgende elementen:
- Gebruik van headers (H1 tm H6).
- Invullen van SEO-titel en metabeschrijving.
- Het gebruik van zoekwoorden in de tekst. Zorg er wel voor dat de tekst fijn leesbaar blijft.
- Gebruik waardevolle content met afbeeldingen en video’s. Geef deze een alt-tag.
- Zorg voor een goede leesbaarheid en maak daarbij gebruik van alinea’s.
- Probeer pagina’s te voorzien van minimaal 400 woorden.
Hoe graag wij ook geen nee willen verkopen is het antwoord hierop kunnen we het niet mooier maken dan het is. Bedrijven die dit wel garanderen bluffen er flink op los. We houden van transparantie en kunnen je wel helpen om zo hoog mogelijk in Google te komen en dat zou zomaar eens een nummer 1 plek kunnen zijn.
Het verschil is dat SEO onbetaald is en dat je voor SEA moet betalen. Search Engine Advertising zijn de betaalde advertenties die bovenaan de zoekpagina staan. Hierbij gaat er een directe link naar de pagina waarop je geadverteerd hebt. Wanneer het advertentiebudget op is dan zal de link niet meer getoond worden. Bij SEO is de link blijvend en op de lange termijn effectief.